Jurnal de călătorie. Milano. Ziua a 2-a. Lacul Como.

Cea de a doua zi din această mini-vacanță este preferata mea. Ma bucur că am căutat pe alte bloguri de călătorie ce poți vizita la lacul Como pentru că astfel am aflat de localitatea Varenna.

Inițial ne făcusem planul că mergem în localitatea Como și că poate o să ajungem în Bellagio. Dar era greu cu traseul deoarece poti ajunge din Como în Bellagio cu vaporașul iar drumul este de minim o oră.

După cateva cercetări pe internet am decis. Milano-Varenna cu trenul (7 euro aproximativ), Varenna-Bellagio cu feribotul (4,5 euro), Bellagio-Como cu vaporașul (2h-11 euro sau 1h-16 euro) și înapoi în Milano cu trenul din Como.

Info adiționale: un abonament de o zi pentru traseele pe lac costa între 15 euro și 28 euro, astfel: 15 euro pentru localitățile din zona centrală a lacului (Varenna, Bellagio etc), 24 euro pentru zona centrală plus brațul cu localitatea Como și 28 euro pentru tot lacul. Am specificat asta pentru că nu apărea nicaieri pe la casele de bilete în clar. Eu am aflat de la ghișeu cu greu.

Am luat trenul din gara centrală din Milano. Aici am avut dificultăți în găsirea trenului, a peronului. Biletul l-am cumprat cu cardul de la automat de bilete. Deși am ales o oră de plecare, biletul nu era strict pentru acel tren. Pe bilet scria o companie feroviară iar apoi s-a dovedit ca trenul nostru apărea pe panou cu altă denumire de companie. Iar cum Varenna nu era capăt de linie, a fost mai greu. De fapt imposibil pentru noi. Am gasit pană la urma un ghișeu unde sa cerem informații și am ajuns fix cu 5 minute înainte de plecarea trenului. Biletele erau fără loc deci puteam sta unde doream.

Într-o oră am ajuns în Varenna, din gară am coborât spre lac urmărind masa de oameni. Aici am descoperit un peisaj minunat.

Am străbătut cam jumătate de oră străduțele din localitate, apoi am ajuns la Vila Monastero pe care v-o recomand cu caldură să o vizitați. A fost cel mai frumos loc de lângă lac. Am stat 2-3 ore în grădina minunată a acestei vile, unde am vazut o multitudine de specii de plante: banane, citrice,o Aloe Vera imensă, palmieri etc. În interior există și o terasă unde poți bea o apă, bere, suc și cateva băncuțe. Intrarea costă 5 euro doar pentru grădină sau 8 euro pentru grădină și vilă. Merită văzut interiorul vilei.

Cred că vila asta e fix pe gustul Andreei Balaban!

IMG_2571IMG_2578IMG_2575IMG_2570

Deja trecuse jumătate din zi pentru Ca noi nu am reușit sa fim prea matinali deși ne-am propus. Asa ca ne am întors rapid spre ponton si am luat bilete spre Bellagio unde am ajuns in 15 minute. Se pot face fotografii foarte frumoase de pe feribot.IMG_2577

În Bellagio nu am mai avut prea mult timp la dispoziție. Am fugit puțin pe străduțe, am vrut să mâncam la o terasă dar nu mai serveau mancare dupa ora 17, așa că ne-am mulțumit cu o felie de pizza și un sendviș de la un butic pe care le-am mancat pe malul lacului cu fundul pe bordură. Romantic!

Am ales varianta mai lungă de ajuns până în Como cu gândul că ne bucurăm mai mult de peisaj. Dar dupa o oră deja ne doream să ajungem mai repede. Ne-a batut tot drumul soarele în cap pentru că era destul de aglomerat și locuri la umbră nu mai erau.

În Como am descoperit, chiar lângă ponton, funicularul pe care am vrut sa il încercăm. 5,5 euro biletul dus-întors. Noi ne-am păcălit pentru că nu am citit cu atenție orarul și am crezut că ultima cursă e la 19:45. Dar cand am coborât am vazut mai bine că ultima era la ora 22. Astfel că noi am stat sus doar 15 min.

Como nu am mai apucat să îl vizităm, pentru că în gara de lângă lac, ultimul tren spre Milano era la 20.45 și cum nu știam unde este cealaltă gară și nici ce program au trenurile, ne-am plimbat doar pe lângă lac și apoi am mers spre hotel. Oricum eram deja foarte obosiți.

Dar aici am dat de o dezamăgire mare. Trenurile cred că erau ceva clasă inferioară, cum e la noi personalul, și erau foarte jegoase. În gară era un singur tonomat care nu accepta cardul și se făcuse o coadă mare. Am facut pe drum o oră jumătate. Iar biletul a fost 5 euro. Trenul ne-a dus în altă gară, dar foarte aproape de un metrou.

Alte informații adiționale: se poate face baie în lac. În Varenna, pe un petic de nisip se făcea chiar plaja. Într-o altă localitate se stătea pe scări la plaja și intrau de acolo în apă. Multe familii erau cu ambarcațiuni mici și se balaceau în jurul ei, in larg. Dar nu uitați ca este destul de adânc, 410 m adâncime.

În concluzie vă recomand să vizitați Varenna pentru grădinile de la Vila Monastero, Bellagio pentru că este renumit, iar pentru Como să alocați mai mult timp decât noi.

Am purtat: rochiță Zara, adidași Decathlon, pantaloni scurți cumpărați din Lidl de anul trecut, geantă O Bag

Pozele au fost făcute cu telefonul mobil.

Comments

1. Frumoasa e Italia…sunt atatea de vazut si de revazut. Abia astept sa plec in vacanta, sa vad ce destinatie vom alege. Multumim pentru articol!