Jurnal de calatorie. Milano, Italia

Deschid acest blog cu un articol ce tine de cea mai recenta calatorie in afara granitelor Romaniei, mai exact o mica escapada de 3 zile la Milano in Italia.

In primul rand e primul si singurul oras pe pe care l-am vazut in Italia.

Am ales aceasta destinatie datorita pretului mic al biletelor de avion. Imi doream o vacanta ieftina pentru un sfarsit de saptamana , iar dupa ce am consultat preturile catre diferite locatii pe diferite perioade, am ramas pe 3 zile la Milano (14-16 iulie) vineri-sambata-duminica.

A fost foarte convenabil si orarul de zbor. Plecare foarte de dimineata iar intoarcerea seara, astfel incat sa nu pierdem toata ziua cu drumul (sau jumatate din ea).

Am ales varianta de bagaj de mana mic, cel inclus in prețul biletului. Acum nu stiu sa spun daca a fost o alegere buna sau nu. Fiind vara iar hainele nu ocupa prea mult loc,astfel ca ne-am descurcat , dar, shoppingul a fost limitat. Atat in ceea ce priveste ce poti achiziționa, cat si cantitatea. Evident ca nu poti cumpara nimic lichid cu capacitate peste 100ml, dar despre shopping va povestesc intr-un alt articol.

Cazarea a fost o alegere ok privind raportul calitate pret. Dar macar am facut fericit iubitul din dotare. Am fost cazati fix langa Stadionul San Siro. Camera dubla, baie in camera, 2 nopti, 100 euro.  Dezavantajul a fost oferit de distanta fata de centru.  Fie cu metroul (schimbat o data) sau cu tramvaiul direct de la Dom faceam intre 40 minute si o ora.

Transportul in comun este asemanator cu cel din alte orase ale Europei. Un bilet de o calatorie costa 1.5 euro.  Iar titlurile de calatorie sunt valabile pe toate mijloacele de transport  in comun (metrou, tramvai, autobuz).

De la aeroportul Bergamo pana in centru langa gara centrala din Milano am ajuns cu autocarul cu doar 5 euro calatoria. Drumul a durat o ora.

Pentru cele 3 zile petrecute in oras am cumparat un abonament de 2 zile (48 ore) care ne-a ajuns perfect. Aici un abonament e valabil in ore. Adica daca noi am cumparat abonamentul la ora 14:00, vineri, el a fost valabil pana la ora 14:00 duminica. Iar asta a fost foarte avantajos pentru noi. Pana la ora 14 noi ne-am plimbat prin centru unde nu am avut nevoie de transport in comun, iar duminica, dupa ora 14, tot in zona centrala ne-am petrecut timpul, relativ aproape de locul din care am luat autocarul spre aeroport.  Acest abonament a fost aproximativ 8 euro de persoana.

Vremea a fost perfecta. Desi inainte de plecare imi era putin teama ca o sa ne topim de cald, am avut parte de doar 28 grade si un cer senin.

Atentie la „comerciantii” ambulati de rasa africana in special. Si nu, NU SUNT RASISTA! Doar ca sunt multi care incearca sa te forteze sa le dai bani si am inteles ca aceasta practica e des intalnita in Italia.

Noi am patit la intrarea in parcul Sempione, intrarea in cetate, sa fim opriti de un tip foarte „bine intentionat” si zambitor care voia sa ne ofere bratari impletite. Am vrut sa il refuz si ma asigura ca nu vrea nimic. Ne-a pus cate o bratara la mana, apoi la 3 metri am mai dat de inca unu care a facut la fel, dar apoi, baietii, ne-au cerut printre dinti, bani, 20 euro. Din fericire am reusit sa scap de ei cu doar 3 euro. Initial spuneau ca nu primesc monede, doar doar bani de hârtie. Sa nu mai zic ca dupa colt, de nervi, am dat jos bratarile de la mana.  Dupa aceasta experienta am incercat sa fim mai atenti si din fericire nu am mai avut niciun incident neplacut.

Pentru ca nu vreau sa ma lungesc foarte mult, am sa închei aici, urmand cateva articole pe zile in care sa va prezint ce am facut noi pe parcusul acestei escapade (poze, impresii).

De mentionat este faptul ca noi nu am vrut sa vizitam muzee, cu o mica abatere de la plan, Casa Milan, ci doar sa ne plimbam pe stradute si sa admiram peisajul urban sau cel pitoresc in cazul celei de a doua zi petrecuta in Italia.